Varför kvittoreklam

Kvittoreklam har funnits sedan 50-talet i såväl USA som i syd- och mellaneuropa. Frankrike är ett av de länder där det utvecklats snabbast. Stora kedjor som Carrefour, Auchan och Geant är några exempel på butikskedjor som anväder kvittots baksida för erbjudanden, varuinformation och som reklamplats för externa företag och varumärken. Andra exempel är KFC, Burger King och Shell som annonsörer eller företag med reklam på sina kvitton.

Kvittoreklam innebär att du kan själv kan synas på dina egna kvitton eller synas på andras där din målgrupp finns. Oavsett vilket får du alltid den absolut lägsta kontaktkostnaden av alla medier och dessutom lever ditt budskap länge då över 80% tar emot kvittot vid betal- ning och mer än hälften behåller det dessutom för kontroll och/eller för ett eventuellt varu- byte eller reklamation.

Idag använder sig vissa större butiker av möjligheten att synas på baksidan av sina kvitton men det handlar i de flesta fall om deras egen logga eller information om öppettider, villkor för öppet köp osv.

Fördelarna med kvittoreklam är att förse kvittona med budskap som lockar kunderna tillbaka till butiken. Vanligast är olika typer av erbjudanden men även nyhetslanseringar och information om exempelvis webbplatser är mycket effektiva för att locka kunderna tillbaka.

Behöver du hjälp med annonsutförande eller idéer för din annonsering kan vi även erbjuda det.

Den genomsnittliga kontaktkostnaden för kvittoreklam är så låg som  1 – 1,5 öre.

Kommentarer inaktiverade.